Table of Contents

  • Loading table of contents...

Heeft u vragen?

Bel dan de klantenservice

088 - 206 89 10

Wat is personenalarmering?

Uw eigen huis. Een fijne plek waar u zelfstandig woont. Maar wat als u plotseling valt? Of als u niet lekker wordt? U heeft uw telefoon niet altijd bij de hand. Met Omring Personenalarmering schakelt u altijd snel en eenvoudig hulp in als u dat nodig heeft. Gewoon met één druk op de alarmknop. Zo blijft u plezierig en veilig thuis wonen.

  • U kiest voor een polszender of een halszender. Deze zender draagt u in en om huis en kunt u zelfs dragen onder de douche
  • Bent u gevallen? Dan drukt u op de knop van de zender. U staat direct, via een microfoon, in verbinding met de alarmcentrale
  • De alarmcentrale helpt u verder en zorgt ervoor dat iemand u komt helpen

Alarmopvolging: welke opties zijn er?

Bij de alarmopvolging van personenalarmering kiest u zelf wie u in geval van nood komt helpen. U krijgt altijd verbinding met de alarmcentrale, die dag en nacht bereikbaar is. Afhankelijk van uw keuze neemt de alarmcentrale contact op met één van uw contactpersonen (vriend of familielid) of met Omring. 

Opvolging door uw contactpersonen 

Bij deze opvolging waarschuwt de alarmcentrale één van de twee contactpersonen die u aan ons heeft doorgegeven. Uw contactpersonen regelen onderling dat zij bereikbaar zijn. Ook is het belangrijk dat uw naaste een sleutel van uw woning heeft, zodat zij in geval van nood zelfstandig uw woning kunnen binnenkomen. 

Opvolging door Omring

De opvolging van Omring Personenalarmering is 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar. Drukt u op de alarmknop? Dan schat de alarmcentrale de ernst van de alarmoproep in. In geval van nood staat een professionele hulpverlener van Omring in no-time bij u thuis. De overige alarmoproepen melden wij aan uw contactpersonen. Kiest u voor opvolging van Omring? Dan is het belangrijk dat onze hulpverleners altijd bij u naar binnen kunnen. Daarom dient u een sleutelkluis aan te schaffen én een huissleutel beschikbaar te stellen. 

Wat kost personenalarmering?

De tarieven voor personenalarmering zijn een vast bedrag per maand (tarieven 2025-2026). Dit bedrag bestaat uit kosten voor de apparatuur, zoals de alarmketting, en de organisatie van de eventuele opvolging door een hulpverlener van Omring. Daarnaast zijn er eenmalige kosten voor de aansluiting en een sleutelkluisje. 

Type abonnement
Installatiekosten: € 75,- (eenmalig)
Personenalarmering Basis: € 24,56 per maand
Personenalarmering Flexibel: € 29,91 per maand 

Type opvolging 
Standaard opvolging: Gratis
Opvolging door Omring: € 9,95 per maand (bij automatische incasso) 

Type zender 
Halszender: Inbegrepen
Polszender: Inbegrepen
Stijlvolle collierzender: € 1,85 per maand
Extra halszender: € 4,55 per maand 

Sleutelkluis huur 
Puck Sleutelkluis SKG++: € 7,95 per maand (koop: € 195,-), meest gecertificeerde sleutelkluis
Burton Sleutelkluis: € 6,65 per maand (koop: € 99,-)
Plaatsingskosten sleutelkluis: € 32,- (eenmalig)
Overname huurkluis: € 43,- (eenmalig, bij huur)
Verwijderen huurkluis: € 75,- (eenmalig, bij huur) 

Personenalarmering aanvragen

Stap 1 Aanvraag indienen

Vul het online aanvraagformulier in of neem contact op met onze klantenservice via 088 - 206 89 10 of personenalarmering@omring.nl. U kunt direct aangeven welk type personenalarmering, zender en opvolging u wenst.

Direct aanvragen

Stap 2 Wij nemen uw aanvraag in behandeling

Nadat u contact met ons heeft opgenomen en/of de aanvraagformulieren hebt ingevuld, regelen wij in samenwerking met onze betrouwbare partner CSI Service de personenalarmering voor u.    

Stap 3 Personenalarmering installeren

Samen met u en uw naasten zorgen we ervoor dat de personenalarmering goed werkt en uw contactpersonen bij ons bekend zijn. Zo blijft u plezierig en veilig thuis wonen. 

Wat u van ons kunt verwachten?

Keuze uit een halszender, een polszender of een stijlvolle collierzender

Snel, eenvoudig en betrouwbaar hulp inschakelen op het moment dat u dat nodig heeft

Omring is 24/7 bereikbaar voor hulp, vragen en advies

Wat onze klanten van ons vinden

Ariejanne van Mol
"Ik had een wond die maar bleef bloeden en die moest echt deskundig worden verbonden. Twee verpleegkundigen van Omring hebben mij gelijk geholpen. Wat is deze personenalarmering fantastisch. Het geeft mij een gerust gevoel."
Ariejanne van Mol
86 jaar

Heeft u vragen over personenalarmering?

Neem vrijblijvend contact met ons op.

Bellen

24 uur per dag, 7 dagen per week

Mailen

Stuur een mail naar onze klantenservice

Chatten

Chat met één van onze medewerkers

Veelgestelde vragen

Wat zijn de algemene voorwaarden van Omring Opvolging?

Klik hier voor de algemene voorwaarden van Omring Opvolging. 

Worden de kosten van personenalarmering vergoed door mijn zorgverzekeraar?

Een deel van de kosten van personenalarmering wordt mogelijk vergoed door uw zorgverzekeraar. Omdat dit per zorgverzekeraar verschilt, adviseren wij u om contact op te nemen met uw zorgverzekeraar. De hierboven gemelde tarieven zijn zodoende niet altijd de bedragen die u zelf moet betalen. 

Hoe zeg ik personenalarmering op?

Neem contact op met Omring om uw alarmopvolging te beëindigen via 088 - 206 89 10 of personenalarmering@omring.nl

De alarmeringsapparatuur dient teruggestuurd te worden naar CSI Service. Als u dit nog niet gedaan heeft, neem dan contact op met CSI via 088 – 027 40 00 of info@csiservice.nl. 

Hallo, hoe kan ik u helpen?