Table of Contents

  • Loading table of contents...

Heeft u vragen?

Bel dan de klantenservice

088 - 206 89 10

Wat is specialistische zorg?

Bij Omring krijgt u specialistische zorg van verpleegkundigen met extra kennis en ervaring in specifieke aandoeningen. Zij bieden advies, begeleiding en praktische hulp bij u thuis of dichtbij huis. Samen met u en uw naasten kijken we wat u nodig heeft om zo prettig en zelfstandig mogelijk te leven. Onze verpleegkundigen werken nauw samen met uw huisarts, specialist en andere zorgverleners. Zo zorgen we voor goede afstemming en passende zorg, afgestemd op uw situatie.

Onze specialismen

  • Oncologie
  • Wondzorg
  • Stomazorg
  • Continentiezorg
  • Orthopedie
  • Hart- en vaatziekten
  • Longzorg
  • Neurologie
  • Technische thuiszorg (infuustherapie of pijnbestrijding)
De wond- en stomaverpleegkundige zit bij een cliënt op de bedrand om uitleg te geven.

Wat kost gespecialiseerde zorg?

De kosten voor zorg en ondersteuning hangen af van de zorg die u nodig heeft, welke indicatie u heeft en hoe u de zorg aanvraagt. Soms vergoedt uw ziektekostenverzekering alle kosten. En soms betaalt u een eigen bijdrage, die afhankelijk is van uw inkomen. 

Meer over kosten en vergoedingen

Hulpmiddelen voor aandoeningen 

De juiste hulpmiddelen kunnen u helpen om zelfstandiger te leven en uw dagelijks leven prettiger te maken. In de thuiszorgwinkel van Omring vindt u een breed aanbod, zoals:

  • incontinentiemateriaal
  • wondverzorgingsproducten
  • mobiliteitshulpmiddelen, zoals rollators en rolstoelen

Onze gespecialiseerde verpleegkundigen adviseren u graag over wat bij uw situatie past en hoe u de hulpmiddelen veilig gebruikt. Ook helpen we u bij het aanvragen van een vergoeding via uw zorgverzekeraar

Heeft u een afspraak op het Gezondheidsplein in Hoorn? Dan kunt u direct terecht bij de Omringwinkel op dezelfde locatie om de geadviseerde hulpmiddelen aan te schaffen of te huren.

Meer informatie over de thuiszorgwinkel

Hoe werkt specialistische zorg bij Omring?

Stap 1 We maken kennis

U krijgt contact met een verpleegkundige die gespecialiseerd is in uw aandoening of situatie. Dit kan telefonisch, via beeldbellen, op het Gezondheidsplein in Hoorn of bij u thuis. Samen kijken we wat bij u past.

Stap 2 We brengen uw situatie in kaart

We nemen de tijd om uw situatie goed te begrijpen. U krijgt uitleg over uw aandoening, behandeling of hulpmiddel. We bespreken wat dit betekent voor uw dagelijks leven.

Stap 3 U krijgt persoonlijk advies

Onze verpleegkundige geeft advies dat past bij uw wensen en mogelijkheden. Denk aan leefstijl, zelfzorg, hulpmiddelen of aanpassingen in huis. We helpen u om zoveel mogelijk zelf de regie te houden.

Stap 4 We stemmen af met andere zorgverleners

We werken nauw samen met uw huisarts, specialist of andere behandelaren. Zo zorgen we voor goede afstemming en korte lijnen tussen thuis en het ziekenhuis.

Stap 5 We ondersteunen u en uw naasten

We bieden een luisterend oor en begeleiding voor u en uw mantelzorgers. We kijken naar de lichamelijke, psychische en sociale impact en zoeken samen naar oplossingen die helpen.

Stap 6 We blijven betrokken

We blijven betrokken. De verpleegkundige houdt contact, monitort hoe het met u gaat en schakelt extra hulp in als dat nodig is. Zo zorgen we samen voor veilige en passende zorg.

Wat kunt u van ons verwachten?

We kijken samen met u en uw naasten welke zorg het beste bij u past

Persoonlijke aandacht, een vriendelijk woord en een luisterend oor

Uitgebreid aanbod aan zorg, ondersteuning, hulpmiddelen en advies

Heeft u vragen over specialistische thuiszorg?

Neem vrijblijvend contact met ons op.

Bellen

24 uur per dag, 7 dagen per week.

Mailen

Stuur een mail naar onze klantenservice.

Chatten

Chat met één van onze medewerkers.

Hallo, hoe kan ik u helpen?