Cliëntenraden

Cliëntenraad Rigtershof

Wat doet de cliëntenraad?

De cliëntenraad komt op voor de belangen van alle inwoners van Rigtershof. In Rigtershof wonen:

  • Cliënten van de appartementen;
  • Cliënten die huurder zijn van een appartement (cliënten met een extramurale status);
  • Cliënten van de groepswoning voor mensen met dementie

De cliëntenraad van Rigtershof vindt het belangrijk dat de stem van alle inwoners wordt gehoord. Zij komt daarom op voor de belangen van alle inwoners.

Wat doet de cliëntenraad nog meer?

De cliëntenraad:

  • voert regelmatig overleg met de directeur en managers van de locatie;
  • bezoekt regionale bijeenkomsten; 
  • organiseert thema bijeenkomsten; 
  • heeft overleg met andere cliëntenraden; 
  • houdt zich op de hoogte van de ontwikkelingen binnen de zorg; 
  • onderhoudt waar nodig contacten met familie van de cliënten; 
  • brengt een nieuwsbrief per mail uit voor contactpersonen; 
  • weet wat er onder de cliënten leeft; 
  • is bekend bij alle cliënten in Rigtershof; 
  • is bekend bij familieleden van cliënten; 
  • kan goed samenwerken; 
  • kan zich goed inleven in de situaties van de cliënten; 
  • zorgt voor goed en open overleg met iedereen die bij de zorg van de cliënten is betrokken.

Wie zitten er in de cliëntenraad?

De cliëntenraad bestaat uit:

  • cliënten;
  • familieleden van cliënten;
  • andere betrokkenen. 

Wilt u deelnemen aan de cliëntenraad?

De cliëntenraad vergadert in principe elke tweede dinsdagmiddag van de maand. De vergaderingen zijn openbaar. Als u interesse heeft kunt u de vergadering bijwonen. Sommige leden van de cliëntenraad zijn ook actief in commissies of werkgroepen. Wilt u weten wat het precies inhoudt? Neem contact op met de cliëntenraad. Wij kunnen u verder informeren.

Hoe kunt u de cliëntenraad van Rigtershof bereiken?

Als u vragen, klachten of opmerkingen heeft, kunt u een envelop met briefje afgeven bij de receptie van Rigtershof. Zij zorgen ervoor dat het bij de cliëntenraad terecht komt.

Neem contact op

Bel 088 - 206 89 10
Wij zijn 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar

Stel uw vraag aan een van onze medewerkers via de live chat

Nu chatten

Chat momenteel offline

U kunt ook een mail sturen naar service@omring.nl

Hallo, hoe kan ik u helpen?

Chat met een medewerker