De cliëntenraad Hoorn en omgeving komt op voor de belangen van de bewoners van de woonzorglocaties:

  • Lindendael (Hoorn)
  • De Hoge Hop (Hoorn)
  • De Watermolen (Abbekerk)
  • De Schakel (Spanbroek)
  • Snijdersveld (Obdam)
  • Waterpark (Medemblik)

Wat doet de cliëntenraad?

De cliëntenraad komt op voor de belangen van de volgende bewoners:

  • Cliënten van de zorgappartementen
  • Cliënten die huurder zijn van een appartement (cliënten met een extramurale status)
  • Cliënten van groepswoningen voor mensen met dementie.

De cliëntenraad Hoorn vindt het belangrijk dat de stem van alle bewoners wordt gehoord.

Wat doet de cliëntenraad nog meer?

  • Voert frequent overleg met de directeuren en managers van beide locaties;
  • Bezoekt regionale bijeenkomsten;
  • Organiseert themabijeenkomsten;
  • Heeft overleg met andere cliëntenraden;
  • Houdt zich op de hoogte van de ontwikkelingen binnen de zorg;
  • Onderhoudt waar nodig contacten onderhouden met familie van de cliënten
  • Weet wat er onder de cliënten leeft;
  • Is bekend bij alle cliënten van bovengenoemde woonzorglocaties;
  • Is bekend bij familieleden van cliënten;
  • Kan goed samenwerken met betrokken partijen;
  • Kan zich goed inleven in de situaties van de cliënten;
  • Voert goed en open overleg met iedereen die bij de zorg van de cliënten is betrokken.
  • Organiseert inloopspreekuren eenmaal per maand in alle locaties.

Wie zitten er in de cliëntenraad?

De cliëntenraad bestaat uit :

  • Cliënten
  • Familieleden van cliënten
  • Andere betrokkenen
  • Administratieve ondersteuning

Wilt u deelnemen aan de cliëntenraad?

Dat kan. De cliëntenraad vergadert in principe één keer per maand. Ze vergaderen vaker als dit nodig is. Sommige leden van de cliëntenraad zijn ook actief in commissies of werkgroepen. Hiervoor gelden aparte overleg momenten. De cliëntenraad wordt ondersteund door een secretarieel medewerker. Wilt u weten wat het precies inhoudt? Neem contact op met de cliëntenraad. Wij kunnen u verder informeren.

Neem contact op

Bel 088 - 206 89 10
Wij zijn 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar

Stel uw vraag aan een van onze medewerkers via de live chat

Nu chatten

Chat momenteel offline

U kunt ook een mail sturen naar service@omring.nl