Korting met Omringpas

Online programma's

Alles leren over mindfulness? Of wilt u uw brein trainen? Dat kan nu heel eenvoudig met online cursussen. Omringpas heeft een mooie samenwerking met Etadoro en Therapieland.nl. Hier vindt u gevarieerde online cursussen over interessante en verrassende onderwerpen: van bewust assertief tot levensverhalen schrijven. Om uzelf verder te ontwikkelen of gewoon omdat u het leuk vindt.

Praktische informatie

Voordeel Omringpas

Met uw Omringpas krijgt u 20% korting op geselecteerde programma's bij Etadoro of Therapieland.nl 

Kortingscode

Vul onderstaand formulier in en ontvang de kortingscode per e-mail.
Deze kunt u gebruiken bij het aanmelden voor een cursus bij Etadoro of bij Therapieland.nl

Let op: Bij Therapieland.nl ontvangt u per programma een unieke code. Klik het juist programma aan.

Meer informatie

Aanbod Etadoro

Wij geloven dat u het meest gemotiveerd bent en de beste resultaten haalt als u leert omdat u het zelf wilt. Niet omdat het moet. Bij Etadoro doet u dat in uw eigen tempo, met goede begeleiding en hoge kwaliteit. Kennis delen en uitwisselen met anderen is daar een belangrijk onderdeel van.

Geselecteerde cursussen met korting

Aanbod Therapieland.nl

Therapieland.nl biedt meerdere online hulpprogramma's aan. Via onderstaande linkjes kunt u zich aanmelden voor één van deze programma's op de speciale Omringpagina.  Via deze link komt u op de algemene pagina van Therapieland.nl

Mindfulness

Over het programma
Mindfulness betekent aandachttraining, ook wel verwoord als ‘in het hier-en-nu leven’. Daarnaast heeft mindfulness betrekking op het accepteren van dat wat er is en het opmerkzaam zijn zonder te oordelen. Mindfulness is voor iedereen geschikt. Het programma is ook beschikbaar in het Engels, Pools en Turks en in een jongerenversie.

Voor wie?
Dit programma is voor iedereen geschikt, en met name voor mensen die meer mindful in het leven willen staan. Onderliggende klachten kunnen variëren, maar er hoeft geen sprake te zijn van klachten om mindfulness te volgen.

Korte inhoud
Het programma is opgedeeld in zes sessies, één voor elke week. Ten eerste wordt de automatische piloot besproken, vervolgens de ademhaling, gedachten, gevoelens, geluiden en aandacht voor jezelf. Elke sessie wordt begeleid met informatie, meditaties en oefeningen voor het dagelijks leven. Bij de laatste stap in de afsluiting vind je alle meditaties op een rij.

Tijdsindicatie: 7 weken

Rouw

Over het programma
Bij het verliezen van een naaste staat je leven op zijn kop. Dit kan zich uiten in problemen op een of meerdere gebieden in je leven. In dit programma wordt uitleg gegeven over rouw, krijg je schrijfopdrachten en praktische tips.

Voor wie?
Dit programma is bedoeld voor mensen die een naaste hebben verloren en problemen ervaren op een of meer levensgebieden en daar wat hulp bij nodig hebben. Wanneer er sprake is van veel problematiek en ernstig vastlopen in het rouwproces, zal intensievere begeleiding nodig zijn en we raden je in dat geval dan ook aan om hiervoor hulp te zoeken.

Korte inhoud
Aan het begin van het programma vul je een rouwmeter in. Hierna volgen de inhoudelijke sessies met uitleg over rouw, schrijfopdrachten en praktische tips. De volgende thema’s komen hierbij aan bod: het rouwproces, steun en troost, de realiteit van het verlies aanvaarden, omgaan met emoties, ontspannen, omgaan met gedachten en je leven vorm geven. In de laatste sessie vul je nogmaals de rouwmeter in.

Tijdsindicatie: 9 - 16 weken

Eenzaamheid

Over de inhoud
Eenzaamheid is voor iedereen anders. Sommige mensen hebben weinig tot geen sociale contacten, maar voelen zich niet eenzaam. Andere mensen hebben juist veel vrienden, maar ervaren toch gevoelens van eenzaamheid. Vaak gaat eenzaamheid gepaard met een laag gevoel van eigenwaarde, verlegenheid of het gevoel dat je niet handig of goed bent in het maken en onderhouden van sociale contacten.

Hoe ziet het programma eruit?
In dit programma ga je werken aan jouw eenzaamheid. Het praten over jouw eenzaamheidsgevoelens is een belangrijke stap in het verminderen van jouw eenzaamheid. Hier is dan ook aandacht voor. Verder onderzoek je wat verbondenheid voor jou betekent en hoe je je meer verbonden kan voelen. Daarnaast werk je aan jouw sociale vaardigheden en bekijk je je bestaande en nieuwe contacten. Er zullen verschillende opdrachten zijn, dus je zult echt aan de slag moeten!

  • Je brengt jouw eenzaamheid in kaart
  • Je krijgt inzicht in jouw gedachten
  • Je krijgt tips en je onderzoekt hoe jij je verbonden kunt voelen
  • Je experimenteert met nieuw aangeleerd gedrag
     

Lekker Slapen

Over de inhoud
Slaapproblemen ontstaan vaak met één nacht in de week niet lekker in slaap kunnen komen. Dit kan doorslaan naar twee nachten niet kunnen slapen en voor je het weet heb je er dagelijks last van. Een paar nachten slecht slapen kan al van invloed zijn op je functioneren: het zorgt voor prikkelbaarheid, stress en een slechtere concentratie. Je begint te piekeren over je slaap en dit zorgt voor lichamelijke spanningen. Wellicht leer je jezelf verkeerde slaapgewoonten aan in deze spanning. Je gaat bijvoorbeeld maar gewoon in je bed liggen, terwijl je jezelf wakker houdt met gepieker. Door deze slechte gewoonten en lichamelijke spanningen kom je vast te zitten in een vicieuze cirkel.

 

Hoe ziet het programma eruit?
In het programma ‘Lekker Slapen’ ga je aan de slag met ontspanningsoefeningen, het aanpakken van piekergedachten en het aanpassen van jouw gewoonten. Je leert verschillende technieken die jouw negatieve spiraal die de slaapproblemen in stand houdt, doorbreekt. Straks kun je weer lekker slapen!

  • Je kunt een testje maken om jouw slaapproblematiek in kaart te brengen
  • Je krijgt tips om jouw slaapgewoonten te veranderen
  • Je leert hoe je piekeren in bed stopt
  • Je ontdekt met welke ontspanningsoefeningen jij beter kunt slapen
     

Mantelzorg

Over het programma
Mantelzorg overkomt je gewoon: er is iemand van wie je van houdt die zorg nodig heeft, dus die ga je helpen. Het programma biedt verschillende sessies die passen bij verschillende fases in het zorgen. Dus of je nu net begint als mantelzorger of juist al ontzettend lang mantelzorger bent, in dit programma vind je verschillende onderwerpen waarmee je aan de slag kan.

Voor wie?
Dit programma is geschreven voor mensen die zorgen voor een naaste, zoals je vader met hersenletsel, je kind met een beperking of je partner met een psychische stoornis. Dit programma is geschreven voor verschillende situaties. Als je net begint met mantelzorgen kan je behoefte hebben aan veel praktische informatie, terwijl als de zorg steeds intensiever wordt, je behoefte kan hebben aan meer houvast en rust in de emotionele tijd.

Korte inhoud
Het programma bevat ontzettend veel verschillende onderwerpen waaruit jij kan kiezen. Elke mantelzorgsituatie is uniek en daarom volg je alleen de onderdelen die bij jou situatie passen. Zo is er een sessie over praktische zaken, zoals vergoedingen en het inschakelen van zorg. Maar kan je ook aan de slag met het accepteren van je situatie en alle emoties en gedachten die erbij komen kijken. Als de zorg intensiever wordt of als je veel andere verantwoordelijkheden hebt kun je overbelast raken. Om dit te voorkomen of om weer in balans te komen kan je aan de slag met de sessies Zorgen voor jezelf en Overbelast. Ook is er aandacht voor de toekomst. Wat als het mantelzorgen ophoudt? Hoe ga je dan om met het verlies en de extra tijd. Kortom, een heleboel informatie, overzichtelijk op een rij.

Tijdsindicatie: divers

Ontspanning

Over het programma
Wil je leren hoe je meer kunt ontspannen? In dit programma ga je aan de slag met verschillende ontspanningsoefeningen.

Voor wie?
Dit programma is bedoeld voor mensen die willen leren hoe ze beter kunnen ontspannen en welke oefeningen hen hierbij helpen.

Korte inhoud
Het programma start met uitleg over spanning en het nut van ontspanning. Vervolgens worden er verschillende oefeningen geboden: omgaan met spannende situaties, ontspannen op werk, progressieve relaxatie (spierontspanning), bewegen en een mindfulnessoefening. Je kunt ervoor kiezen om één oefening te doen of om ze allemaal te doorlopen.

Tijdsindicatie: vrij

Eenzaamheidsvirus -Corona

Veel mensen ervaren door de dreiging van het coronavirus gevoelens van eenzaamheid, somberheid, irritatie, machteloosheid of verveling. Worstel jij ook met het gebrek aan sociaal contact? De huidige situatie is nieuw terrein voor iedereen en dat betekent dat veel mensen zoekende zijn in hoe ze het beste op de nieuwe situatie kunnen reageren. Op veel dingen die er nu om je heen gebeuren, heb je geen invloed. Maar je hebt wel invloed op de manier waarop je ermee omgaat. In dit programma krijg je daarom verschillende tips en adviezen over hoe je in contact kunt blijven met je omgeving en hoe je een zinvolle dagindeling kunt creëren of behouden.

Voor wie?

Dit programma is bedoeld voor iedereen die last heeft van eenzaamheidsgevoelens door de maatregelen rondom corona. 

Onderwerpen die aan bod komen

  • Hoe blijf ik in contact?
  • Hoe ervaar ik verbondenheid met de mensen om mij heen? 
  • Hoe vraag ik om hulp? 
  • Hoe ga ik om met verveling?
  • Structuur aanbrengen
  • Positiviteit

 

 

Kortingscode

Ja, ik wil graag de code ontvangen! Verplicht

Neem contact op

Bel 088 – 206 79 99
Wij zijn 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar

Stel uw vraag aan een van onze medewerkers via de live chat

Nu chatten

Chat momenteel offline

U kunt ook een mail sturen naar service@omringpas.nl

Hallo, hoe kan ik u helpen?

Chat met een medewerker