Samenwerking tussen Deloitte Digital en Omring

‘Digital Human’ Wendy

Alles over Wendy

Deloitte Digital en Omring slaan de handen ineen in de strijd tegen onzekerheid en isolatie bij ouderen in tijden van corona en zijn samen de pilot ‘Digital Human’ Wendy gestart.

Wat is een Digital Human?

De 'Digital Human' is een door kunstmatige intelligentie (AI) aangedreven maar levensecht persoon die menselijke gesprekken kan voeren door te zien, horen, en begrijpen. Het bezit en simuleert, met een vriendelijke stem en gezichtsuitdrukkingen, de beste delen van menselijke interactie – waaronder conversatie, communicatie, en emotie. Ook begrijpt het de context van een gesprek.

Een Digital Human kan gemiste menselijke interactie vervangen. Tegelijkertijd kan het een efficiënte bron van informatie zijn, omdat gesproken tekst beter overkomt dan platte tekst. Deze pilot met Wendy is een eerste stap naar een nieuwe manier van informatievoorziening in de toekomst. Een toekomst waarin de mens centraal staat.

Digital Human Wendy

Wendy

Wendy heeft via Omring ouderen geholpen in COVID-19 (corona) tijden. Wendy neemt ouderen mee in de laatste corona-maatregelen en beantwoord de meest voorkomende vragen. Ze gebruikt diverse gevalideerde bronnen en geeft eenvoudig uitleg over de situatie en gevalideerde maatregelen. Ouderen kunnen met Wendy communiceren via de meeste apparaten die een internetverbinding hebben, waaronder smartphones.

Momenteel is Wendy in ontwikkeling en dat betekent dat we bezig zijn om Wendy straks breed in te zetten voor zorg gerelateerde vragen die mensen voor Omring hebben. Zo kan zij bijvoorbeeld de eerste intake assessments af gaan nemen of (medische) vragen slim routeren naar de juiste medewerker.

Wendy verwijst naar de privacy regels en vraagt om geen persoonlijke en medische gegevens achter te laten. Mocht iemand dat per ongeluk toch doen, worden deze gegevens niet gebruikt en verwijderd.

Als Wendy het antwoord niet weet verwijst ze naar de Omring Klantenservice, inclusief contactgegevens.

Wendy gaat verder dan reguliere Chatbots

Wendy wordt getraind met iedere vraag die haar wordt gesteld en zal daardoor steeds meer ontbrekende antwoorden signaleren. Wendy wil ook graag gezellige zaken bespreken en zal op den duur tevens het gesprek kunnen aangaan over het weer of helpen met het kiezen van iemands favoriete muziek. Ze praat nu al over wat ditjes en datjes, zoals “hoe gaat het?” en “waar kom je vandaan?”.  Wendy kan ouderen helpen met de routine van de dag en zal op steeds meer onderwerpen voor mensen thuis een gesprekspartner zijn en zo helpen eenzaamheid te verminderen.

De technologie

Onderliggend aan de visuele aspecten van Wendy, wordt er gebruik gemaakt van chatbot-technologie. De specialisten van Omring en Deloitte werken samen met UneeQ. Dit is een scale-up die vooroploopt in de ontwikkeling van het Digital Human platform. Hier zijn alle gezichtsuitdrukkingen, het uiterlijk en de stem van Wendy op ontwikkeld. UneeQ heeft geholpen om deze COVID-19 Digital Human mogelijk te maken.

Korte video over Wendy

Bekijk hieronder een korte video van Wendy in gesprek met mevrouw Ingrid Den Ouden. 

 

Over Omring

Omring is een zorgorganisatie in Noord-Holland. De organisatie is er voor mensen die, in welke levensfase zij ook zitten, de zorg en ondersteuning nodig hebben. Van verzorging tot gespecialiseerde verpleging. Van logeermogelijkheden tot revalidatie. En van Hoorn tot en met Texel. Zowel thuis als in de woonzorglocaties. Zo zorgt Omring samen voor de beste zorg dichtbij.

Over Deloitte

De veranderingen die in de gezondheidssector waren ingezet, worden in deze tijd van COVID-19 versneld. Dit biedt uitdagingen maar ook vele kansen. Deloitte bouwt samen met partners en klanten aan een toekomstbestendige zorg. Zo zetten we in op digitale vernieuwing met reSTART HEALTHcare en bekijken we welke digitale tools gebruikt kunnen worden in de strijd tegen COVID-19. We leggen uit waarom het nu tijd is om te investeren in Digital Humans en we bekijken of de juiste keuzes worden gemaakt in het bepalen van de COVID-19 interventies. Lees hier meer inzichten van Deloitte over COVID-19.

Contact

Meer weten over Wendy? Neem contact op met Omring via service@omring.nl of 088 - 206 89 10.

Hallo, hoe kan ik u helpen?

Chat met een medewerker