De cliëntenraad Den Helder komt op voor de belangen van alle cliënten van de Omringlocaties in Den Helder: Den Koogh, Buitenveld en de Zeester.
Wat doet de cliëntenraad?
- Weet wat er onder de cliënten leeft;
- Voert regelmatig overleg met zowel de directeur als de managers van de drie locaties;
- Houdt zich op de hoogte van de ontwikkelingen binnen Omring;
- Houdt zich op de hoogte van de ontwikkelingen m.b.t. de zorg, zowel op lokaal niveau als op landelijk niveau;
- Heeft maandelijks overleg met andere lokale cliëntenraden van de Omring;
- Maakt deel uit van de Centrale Cliëntenraad (CCR) van Omring. De Raad van Bestuur van Omring is regelmatig bij een overleg van de CCR aanwezig;
- Neemt initiatieven om het verblijf van cliënten in Den Koogh, Buitenveld en de Zeester zo aangenaam en comfortabel mogelijk te maken.
Wie zitten er in de cliëntenraad?
- Cliënten;
- Familieleden/vertegenwoordigers van cliënten;
- Andere betrokkenen, zoals afgevaardigden van belangenorganisaties.
De cliëntenraad Den Helder wordt ondersteund door een secretariële medewerker van Den Koogh.
Wilt u deelnemen aan de cliëntenraad?
De cliëntenraad Den Helder vergadert in principe elke eerste maandag van de maand. De vergaderingen zijn openbaar. Als u interesse heeft kunt u de vergadering bijwonen. Een aantal leden zijn actief in werkgroepen of commissies. Heeft u belangstelling voor de cliëntenraad en wilt u weten wat deelname inhoudt? Neem dan contact op met de cliëntenraad voor meer informatie.
Hoe kunt u de cliëntenraad bereiken?
U kunt een brief sturen naar: Cliëntenraad Den Helder, drs F. Bijlweg 4, 1784 MC Den Helder.
Neem contact op
Bel 088 - 206 89 10
Wij zijn 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar
U kunt ook een mail sturen naar service@omring.nl