Fris het nieuwe jaar in

Tips voor goede voornemens!

Goede voornemens. Bijna iedereen heeft er wel één. Meer bewegen, gezonder eten... goede voornemens zijn leuk, maar hoe zorgt u ervoor dat uw goede voornemens haalbaar zijn? Deze tips kunnen u hierbij helpen. 

1. Maak de doelen concreet

Wanneer goede voornemens concreet worden geformuleerd, is het makkelijk om de doelen vol te houden. Bijvoorbeeld: ‘ik ga 2 keer per week wandelen’ in plaats van ‘ik wil meer bewegen’.

2. Informeer uw omgeving

Mensen zijn succesvoller wanneer hun familie en/of vrienden op de hoogte zijn van de goede voornemens. Ze worden dan namelijk aangemoedigd om niet meteen op te geven.

3. Verspreid goede voornemens over het jaar

Direct starten met al uw goede voornemens kan lastig zijn. Probeer de doelen te spreiden over het jaar, dat maakt het makkelijker om ze vol te houden.

4. Kleine stapjes

Verdeel de goede voornemens in kleine stapjes, zo houdt u het ook langer vol. Als u bijvoorbeeld wilt afvallen, kunt u dit op delen in kleine stapjes zoals het vervangen van frisdrank door water. Op deze manier komt u vanzelf dicht bij het uiteindelijke doel: afvallen.

5. Nachtrust

Nachtrust is ook erg belangrijk bij het volhouden van goede voornemens. Probeer daarom meer te slapen, want een slaaptekort heeft een negatief effect op de wilskracht van iemand.

6. Belonen

Beloon uzelf als u al een tijd goed bezig bent. Ga er lekker op uit, bijvoorbeeld naar de film of naar het bos.

7. Blijf volhouden

Onderzoekers hebben aangetoond dat het 21 dagen duurt om iets nieuws een gewoonte te laten worden. Dus blijf volhouden, het wordt vanzelf makkelijker.

Hallo, hoe kan ik u helpen?

Chat met een medewerker