
Bel, mail of chat je met Omring, dan is de kans groot dat je in contact komt met de klantenservice van Omring. Of de 'verkeerstoren', zoals Wendy van Drempt het zo verhelderend omschrijft. "Wij weten bijna alles, en ons team is nauw betrokken bij procesverbetering binnen de organisatie." Wendy werkt al een aantal jaar bij Omring; tijd om haar 't hemd van haar lijf te vragen!
Wendy van Drempt
Medewerker Omring Klantenservice - 36 jaar
Wist je dat... Omring Klantenservice 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar is via 088 - 206 89 10? We helpen je graag!

1. Waarvoor kun je terecht bij de klantenservice?
“Tja, waarvoor niet? Iedereen die het algemene nummer van Omring belt, krijgt ons aan de lijn. Bijvoorbeeld voor het aanvragen van thuiszorg na een operatie of als de dagelijkse verzorging niet meer zo goed lukt. Of voor informatie over personenalarmering. Mensen kunnen ook bij ons terecht voor tips om maximaal voordeel te halen uit de Omringpas.”
2. Hoe ziet jouw werkdag er ongeveer uit?
“We starten met een gezamenlijk overleg. We bespreken lopende en komende bijzonderheden. Dan verdelen we de taken, waarna we zelfstandig aan de slag gaan. Ik ben dan druk met mails beantwoorden, telefoon aannemen, chatten met klanten via de website en overleggen met collega’s binnen heel Omring. Super divers!”
3. Wat is een van de meest gestelde vragen?
“Hoe laat de zorg komt”. Indien de collega’s van de zorg niet in de gelegenheid zijn om de telefoon te beantwoorden, worden deze telefoontjes doorverbonden naar Klantenservice. Wij hebben veelal inzicht in de agenda van de cliënt en kunnen dan een tijdsindicatie van de planning geven."
4. Wat weten veel mensen niet over Omring Klantenservice?
“Dat wij alles weten! In ieder geval bijna alles. Wij zijn de verkeerstoren van Omring. Wat veel mensen niet weten, is dat ons team nauw betrokken is bij procesverbetering binnen de organisatie. Wij ontzorgen de zorg. Want wie veel klanten spreekt, weet wat er beter kan.”
5. Waar word jij blij van op je werk?
“Van het feit dat ik mensen goed op weg help. Soms direct, soms via een doorverwijzing. Het antwoord of hulp komt er altijd. Niet iedereen belt ons voor zijn plezier, maar uiteindelijk doe ik ze wel een groot plezier. En ik word blij van mijn collega’s. We zijn écht een team.”
6. Heb je een tip voor de lezers?
“Domme vragen bestaan niet. Dus bel ons vooral als je vragen hebt! Wij bieden sowieso een luisterend oor en vaak ontdekken we de vraag achter de vraag. Regelmatig horen we: had ik dát maar eerder geweten.”