Cliëntenraad Omring Hoorn e.o
Cliëntenraad Omring Hoorn e.o
Cliëntenraad Omring Hoorn e.o

De cliëntenraad Omring Hoorn e.o. komt op voor de belangen van alle inwoners van Omringlocaties Lindendael, De Hoge Hop, Liornehuis, De Watermolen, De Schakel en Snijdersveld.

Omring > Cliëntenraad > Cliëntenraad Omring Hoorn e.o

Cliëntenraad Omring Hoorn e.o

De cliëntenraad Hoorn en omgeving komt op voor de belangen van de bewoners van de woonzorglocaties:

  • Lindendael (Hoorn)
  • De Hoge Hop (Hoorn)
  • De Watermolen (Abbekerk)
  • De Schakel (Spanbroek) 
  • Snijdersveld (Obdam)
  • Waterpark (Medemblik)

Wat doet de cliëntenraad?

De cliëntenraad komt op voor de belangen van de volgende bewoners:

  • Cliënten van de zorgappartementen
  • Cliënten die huurder zijn van een appartement (cliënten met een extramurale status)
  • Cliënten van groepswoningen voor mensen met dementie.

De cliëntenraad Hoorn vindt het belangrijk dat de stem van alle bewoners wordt gehoord.

Wat doet de cliëntenraad nog meer?

  • Voert frequent overleg met de directeuren en managers van beide locaties;
  • Bezoekt regionale bijeenkomsten; 
  • Organiseert themabijeenkomsten;
  • Heeft overleg met andere cliëntenraden;
  • Houdt zich op de hoogte van de ontwikkelingen binnen de zorg;
  • Onderhoudt waar nodig contacten onderhouden met familie van de cliënten
  • Weet wat er onder de cliënten leeft; 
  • Is bekend bij alle cliënten van bovengenoemde woonzorglocaties;
  • Is bekend bij familieleden van cliënten;
  • Kan goed samenwerken met betrokken partijen;
  • Kan zich goed inleven in de situaties van de cliënten;
  • Voert goed en open overleg met iedereen die bij de zorg van de cliënten is betrokken.
  • Organiseert inloopspreekuren eenmaal per maand in alle locaties.

Wie zitten er in de cliëntenraad?

De cliëntenraad bestaat uit :

  • Cliënten
  • Familieleden van cliënten
  • Andere betrokkenen
  • Administratieve ondersteuning

Wilt u deelnemen aan de cliëntenraad?

Dat kan. De cliëntenraad vergadert in principe één keer per maand. Ze vergaderen vaker als dit nodig is. Sommige leden van de cliëntenraad zijn ook actief in commissies of werkgroepen. Hiervoor gelden aparte overleg momenten. De cliëntenraad wordt ondersteund door een secretarieel medewerker. Wilt u weten wat het precies inhoudt? Neem contact op met de cliëntenraad. Wij kunnen u verder informeren.

Hoe kunt u de cliëntenraad bereiken?

U kunt contact opnemen door het online formulier.

Contactformulier

 

 

 

  

 


Velden met een * zijn verplicht in te vullen.
Uw gegevens worden vertrouwelijk behandeld.

Contact met Omring

Vragen aan Omring 088 - 206 89 10 service@omring.nl

Omring in mijn buurt Voer uw postcode in en vind onze zorg en diensten in uw buurt.

24 uur per dag / 7 dagen per week 088 - 206 89 10