beeldzorg
beeldzorgapp Omring
beeldzorg

In Den Helder heeft Omring de 100e cliënt die meedoet aan beeldzorg, een grote bos bloemen gegeven om dit te vieren.

Omring > Honderd klanten gebruiken beeldzorg
Laatst geplaatste items

Omring transparant over kwaliteit Bij Omring zijn wij graag open over de kwaliteit van zorg. Daarom openen wij in de week van 3 jul... Lees verder >


Chemotherapie thuis in plaats van in het ziekenhuis Geen opname meer in het ziekenhuis voor chemotherapie. Thuis verzorgt Omring de toediening van de... Lees verder >


Julius Roorda versterkt Raad van Bestuur Omring De Raad van Toezicht van zorgorganisatie Omring heeft Julius Roorda benoemd als bestuurslid. Roor... Lees verder >

Alle nieuwsitems

Honderd klanten gebruiken beeldzorg

31 jul

In Den Helder heeft Omring de 100e cliënt die meedoet aan beeldzorg, extra welkom geheten met een grote bos bloemen. De cliënt, de heer Cuijpers, moest in het begin even wennen aan het idee van zorg via de iPad, maar toen hij hoorde dat hij goede begeleiding zou krijgen en het geen extra kosten zou meebrengen, wilde hij het proberen.

Beeldzorg wordt in fases ingevoerd: na de start eind 2013 in Enkhuizen, volgden andere gemeentes in West-Friesland en nu Den Helder eo. Het doel is om dit jaar zeker 250 cliënten in verschillende gemeentes in West-Friesland en de Kop van Noord-Holland kennis te laten maken met beeldzorg.

Veilig gevoel

Beeldzorg is zorg via een iPad. Via het beeldscherm maakt onze thuiszorgmedewerker contact met cliënten thuis. Medewerkers en cliënten kunnen elkaar zien en spreken. Via beeldzorg helpen de thuiszorgteams cliënten bij de zorg waarvoor zij niet letterlijk in huis aanwezig hoeven te zijn. Bijvoorbeeld controle op het innemen van medicijnen, wondcontrole en contact voor en na het douchen als iemand erg onzeker en bang om te vallen is. Cliënten kunnen hierdoor langer zelfstandig thuis wonen en meer zelf de regie over hun leven houden.

Extra voordelen

Cliënten krijgen de iPad in bruikleen en kunnen naast beeldzorg ook gratis beeldbellen en e-mailen met familie of vrienden. Dit is een gemakkelijke manier om contacten te onderhouden. Ook is het eenvoudig om een foto te maken en te versturen. Of een gemiste TV-uitzending te bekijken.

Stapsgewijs oefenen

We geven de iPad in bruikleen aan onze cliënten. Dit gebeurt via de zorgcoördinator van de cliënt. De zorgcoördinator geeft uitleg over het gebruik en het doel van de iPad. Stapsgewijs oefenen cliënten en medewerkers met de speciale app die voor beeldzorg is ontwikkeld om vertrouwd te raken met beeldzorg. De app is ontwikkeld door Focus Cura, die veel ervaring heeft met beeldzorg. Mocht een cliënt nog niet over internet beschikken, dan zorgt Ziggo daarvoor.

Meer informatie

Wilt u meer informatie over Beeldzorg, klik hier .

Afbeeldingen Honderd klanten gebruiken beeldzorg

beeldzorg Vorige foto Volgende foto
beeldzorgAfbeelding 1/2

Contact met Omring

Vragen aan Omring 088 – 206 89 10 service@omring.nl

Omring in mijn buurt Voer uw postcode in en vind onze zorg en diensten in uw buurt.

24 uur per dag / 7 dagen per week 088 - 206 89 10