ZO… scoort op betrouwbaarheid en lichamelijk verzorging
ZO… scoort op betrouwbaarheid en lichamelijk verzorging
ZO… scoort op betrouwbaarheid en lichamelijk verzorging

Omring's dochterorganisatie Zorgorganisatie ZO… scoort hoog op betrouwbaarheid en lichamelijke verzorging. Dat blijkt uit een onderzoek van januari 2013 naar de cliëntervaring.

Omring > ZO… scoort op betrouwbaarheid en lichamelijk verzorging
Laatst geplaatste items

Omring transparant over kwaliteit Bij Omring zijn wij graag open over de kwaliteit van zorg. Daarom openen wij in de week van 3 jul... Lees verder >


Chemotherapie thuis in plaats van in het ziekenhuis Geen opname meer in het ziekenhuis voor chemotherapie. Thuis verzorgt Omring de toediening van de... Lees verder >


Julius Roorda versterkt Raad van Bestuur Omring De Raad van Toezicht van zorgorganisatie Omring heeft Julius Roorda benoemd als bestuurslid. Roor... Lees verder >

Alle nieuwsitems

ZO… scoort op betrouwbaarheid en lichamelijk verzorging

19 apr

Omring's dochterorganisatie Zorgorganisatie ZO… scoort hoog op betrouwbaarheid en lichamelijke verzorging. Dat blijkt uit een onderzoek van januari 2013 naar de cliëntervaring. De meeste respondenten zouden ZO… (zeer waarschijnlijk) aanbevelen bij anderen.

Onderzoek met 14 thema's

Het onderzoek is opgedeeld in 13 thema’s die samen een compleet beeld geven van de kwaliteit van zorg die bij ZO… geboden wordt. Dit onderzoek geeft ZO… handvatten om de kwaliteit van zorg te optimaliseren. De vraagstelling is gebaseerd op de CQ index.. Dit is een gestandaardiseerde methode om klantervaringen in de zorg te meten, te analyseren en te rapporteren.

Betrouwbaarheid

De respondenten van het onderzoek waarderen de betrouwbaarheid van de zorgverleners hoog. 74% van de respondenten vertrouwt de zorgverlener altijd, en 26% vertrouwt de zorgverlener meestal. De respondenten krijgen meestal of altijd de verzorging op de manier en op het momenten die zij willen.

Hart voor de cliënt

Ook de deskundigheid en professionaliteit wordt over het algemeen goed beoordeeld. De respondenten geven aan de zorgverleners goed op de hoogte zijn van ziekten of gezondheidsproblemen van de cliënt. De cliënten hebben meestal het gevoel dat ze serieus worden genomen en zij worden doorgaans goed geholpen met problemen en beperkingen. 84% van de respondenten vindt dat de zorgverleners goed naar de cliënt luisteren.

Mogelijkheid voor verbetering

Ook thema’s als mentaal welbevinden, deskundigheid en samenhang in de zorg scoren goed. Op de informatievoorziening en de bereikbaarheid valt nog winst te behalen.

Kijk ook op www.zovooru.nl .

Contact met Omring

Vragen aan Omring 088 – 206 89 10 service@omring.nl

Omring in mijn buurt Voer uw postcode in en vind onze zorg en diensten in uw buurt.

24 uur per dag / 7 dagen per week 088 - 206 89 10